Populární mazací tramvaj čeká odstávka kvůli údržbě |
Úterý, 10. květen 2016 06:58 |
„Mazačka“ se ve velmi krátké době stala pražským fenoménem a také oblíbencem na sociálních sítích. Mazací tramvaj s evidenčním číslem 5572 projíždí ulicemi Prahy od ledna loňského roku a aplikací maziva se stará o snížení hluku a menší opotřebení kolejnic a kol. Kvůli pravidelné prohlídce bude naposledy v provozu zítra, ve středu 11. května, a zpět na pražské koleje vyjede v červenci. Denně najede v průměru přes 200 kilometrů, ale teď si dá plánovanou pauzu. Předpokládaná délka odstávky vozu je 6 až 8 týdnů, ale přesnou dobu určí až technici po provedení diagnostiky technického stavu tramvaje v dílnách. Od čtvrtka 12. května 2016 bude mazací tramvaj v prostoru Opravny tramvají Hostivař procházet předepsanou cyklickou prohlídkou po ujetých zhruba 120 tisících kilometrů. „Tímto projektem se nám podařilo skloubit příjemné s užitečným. Pražané si mazavku oblíbili a ta je dnes dobrým příkladem propojení cíle zvyšovat kvalitu cestování po Praze a pohodlí jejích obyvatel s kreativním využitím starších vozů ve prospěch úspor nákladů na provoz. Po provedení pravidelné údržby se mazavka opět vrátí do ulic, aby dál plnila svou osvědčenou úlohu,“ komentuje odstavení tramvaje technický ředitel DPP Jan Šurovský. Mazačka je již nevratně spjata s moderními technologiemi. Tramvaj je vybavená GPS a wifi připojením. Pokud je na konečné, mohou se cestující čekající na běžnou tramvaj jejím prostřednictvím připojit k internetu. Pohyb mazací tramvaje lze navíc sledovat on-line díky živým přenosům, které DPP spustil ve spolupráci s pořadem Slow TV na portálu Playtvak.cz a společnostmi Netrex a Data Rail Czech Republic a. s. On-line přenos lze zhlédnout zde . „Velice mě těší, že si mazačka získala takovou popularitu. Na internetu živý přenos jízdy Prahou právě z mazačky viděly téměř dva miliony diváků. Pro DPP je to pozitivní signál, že obdobné projekty mají smysl. Proto se budeme snažit přinést cestujícím a fanouškům dopravy i další zajímavosti z provozu,“ uvedl Jiří Štábl, vedoucí odboru Marketing a komunikace DPP. Mazačka má svůj vlastní profil na Facebooku, který přirozeně a bez reklamy dodnes získal přes 10 tisíc fanoušků, kteří si s oblibou pořizují s tramvají selfie fotky. Získala si přirozeně publicitu v médiích i zájem široké veřejnosti a stala se tak rychle symbolem tramvajové dopravy v hlavním městě. V současné době například DPP nabízí ve svých infocentrech oficiální reklamní předmět - tričko s potiskem mazačky. Zdroj a úvodní foto: dpp.cz (zmk) |